piątek, 23 listopada 2012

Przekąska, czyli mini posiłek, a jaki ważny

Hej,
Dzisiaj, zgodnie z tytułem czas na przekąski.
Moim zdaniem nie są to pomysły oryginalne, ale chciałam je zebrać w jednym miejscu.
Zaczynajmy!
Pierwsza grupa produktów to owoce. Można by tu długo wymieniać. Ja podam kilka przykładów.
  • Jabłko, zdrowe, pyszne, soczyste. Jedno- w ramach przekąski

  •  Winogrona- wiem, że nie mają najmniej cukru, ale na pewno są dużo lepsze nić słodycze.
  • Mandarynki- popularne w okresie zimowym. W ramach przekąski polecam 2 lub3.


  • Banany- sycący, pyszny, jeden z moich ulubionych owoców w każdej postaci. Oczywiście jeden.
Teraz czas na drugą grupę, czyli warzywa. Każdy może zjeść swoje ulubione, wybrane, to które akurat ma pod ręką. To znowu pokarzę kilka przykładów.
  • Ogórek - zależy od rozmiaru, rodzaju itp. Przy standardowym rozmiarze ogórka "kanapkowego"/ "długiego" polecam 1/3 w łódeczki.
  • Pomidor- pycha, pycha, pycha to co kojarzy mi się z tym warzywem.  W 100 % należy do Ulubieńców Wszech czasów :D. Każdy go chyba zna. Myślę, że 1 powinien wam starczyć jako przekąska. Może być sam, z oliwą, z ziołami, jak kto woli. Dla łasuchów mozzarella .

  •  Marchewki jemy chyba codziennie i  w różnych postaciach. Jednak nie od dziś wiemy, iż najzdrowsze są te surowe. Obieramy, kroimy w słupki lub zostawiamy w całości i chrupiemy. Są pyszne więc jedna czy dwie chyba nie zaszkodzą :)
 Kolejna grupa to owoce "nie świeże" :)
Mam tu na myśli owoce suszone. Zawierają one sporo cukru, więc pamiętajmy by jeść je z umiarem. Polecam wam morele, śliwki i żurawinę ( moje ulubione). Pamiętajcie, żeby wybierać to co wam smakuje!
Kategoria "suszki" pasuje mi znakomicie do orzechów. Tak jest, oczywiście są zdrowe. Wybierzcie te najmniej kaloryczne.


Nie mogłabym pominąć świeżo wyciskanych lub zwykłych ( wybierajcie te o jak najniższej zawartości cukru) sokach. Jedna szklanka to świetna przekąska, a przy okazji dostarczamy potrzebnych nam płynów.
Czas na kupne przekąski.
Zacznę od batoników typu fitness. Tak, tak wiem, niby takie fit,a tyle cukru. Uważam jednak, iż nie mają one tyle kalorii co zwykłe batony. Jeśli macie ochotę na słodycze, a żadne z powyższych nie zastępują wam ich to wybierzcie je. Oczywiście te bez czekolady (po co dodawać tyle cukru i kalorii)
Jeśli już je jem to wybieram:

Lubię też batony z Lidla, seria Linessa (chyba) jabłko lub orzechy :)

Czas na podobną rzecz, czyli płatki do mleka typu fit. Pamiętajcie, żeby sprawdzać ilość cukru, bo często dietetyczne produkty wcale takie nie są. Możecie zjeść garść płatków.
Moja ulubione to:


Ostatnią rzeczą jest jogurt. Najzdrowszy i zawierający najmniej cukru, kalorii, dodatków jest jogurt naturalny. Jeśli za nim nie przepadacie to dodajcie: płatki, żurawinę, owoc, otręby, itp. 
Jeśli nawet to wam nie pomaga, to wybierzcie owocowy jogurt, ale pamiętaj by sprawdzać ich skład.
To by było na tyle, jeśli chodzi o moje propozycje.
Co wy lubicie przekąszać?
Co z moich pomysłów wam spasowało?
Dajcie znać!

Jeśli macie pytania, pomysły na posty, itp.,
to piszcie pod tekstami lub na e mail: odchudzone15@gmail.com

Pozdrawiam was,
Odchudzona 15 :D

1 komentarz:

  1. ja polecam batony fitness z białą czekoladą, są pyszne. osobiście, gdy bardzo chce mi się słodyczy, jem owoce np. banany

    OdpowiedzUsuń